¡Contra la manipulación política de la educación!¡Lee y secunda nuestro manifiesto!
Puedes consultar nuestro MANIFIESTO y descargarlo aquí. Lee también NUESTRO TEXTO "Per què filosofia?" donde ponemos de relieve nuestra postura con respecto a nuestra disciplina, léelo aquí.
Pincha en las diferentes secciones de arriba para ver las entradas relacionadas con el título de la sección. Las entradas que correspondan aparecerán al recargar la página.

¡ACUDE A LA HUELGA 28A!

¡A las barricadas!

miércoles, 14 de mayo de 2008

Escrito de la asamblea de Valencia

L’Assemblea de professors de Filosofia de Secundària i Batxillerat de les Universitats valencianes, reunida amb els professors de la Facultat de Filosofia i amb l’Assemblea d’Estudiants de Filosofia, davant la situació creada per l’esborrany que ha elaborat la Direcció General d’Ensenyament de la Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana, decideix fer pública la seua preocupació per les conseqüències negatives per a un ensenyament de qualitat de la Filosofia.

Ens preocupa la reducció horària (de 3 hores a 2) que patirà l’assignatura de Filosofia de 1er de Batxillerat. Reducció que suposa la pèrdua d’un 33 % de la càrrega lectiva i que sembla incompatible amb una ampliació del temari com la prevista. A més, seria l’única assignatura present en els dos cursos de Batxillerat que no tindria tres hores en el primer, amb la qual cosa la preparació de la matèria en segon no comptaria amb la base suficient. Aquesta situació farà molt difícil el desenvolupament del currículum atribuït i, alhora, comportarà inevitablement un deteriorament en la percepció que l’alumnat tindrà de l’assignatura.

Ens preocupa igualment que la nova assignatura d’Educació per a la ciutadania de 2on de l’ESO quede afectada per la manca de coherència que suposa l’oferta en la pràctica de tres possibles itineraris que l’alumne pot triar al seu arbitri i que atempta directament contra la llibertat de càtedra del professor.

Donen el seu suport al present document representants dels Sindicats de l’Ensenyament (CCOO, STEPV), així com la Societat de Filosofia del País Valencià, la Societat de Filosofia de la Província d’Alacant i la Societat Acadèmica de Filosofia.


València, 9 de Maig de 2008.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Es importante que las distintas sociedades de filosofía esparzidas por el mundo apoyen, pero sobre todo esperemos que se muevan.
Por otra parte, magnífico que ambos sindicatos defiendan explícitamente la filosofía. Sin emabargo deberíamos aspirar a que también lo firmaran ANPE, CSIF (que, no olvidemos, también convoca la manifstación), y claro, UGT. De otro modo, puede resultar un frente común 'contra' la conselleria y no un frente común a favor del sentido común

Anónimo dijo...

(donde dice 'resultar', leer 'aparentar')

Vamos a intentar recoger los nombres de los IES que han firmado en claustro algún tipo de documento en contra de las medidas de Conselleria contra EpC con tal de tener una visión clara de cómo andan las acciones al respecto. Si tenéis algún tipo de documento redactado y queréis que lo colguemos en el blog como el del IES Hermanos Amorós de Villena mandádnoslo por mail.


HEMEROTECA
( Acorde al tiempo de que disponemos y a la proliferación de noticias en el último mes de Septiembre, se hará a partir de ahora una selección de noticias de prensa).

Noticias de prensa anteriores sobre Epc

Noticias de prensa generales anteriores sobre nuestro problema